Parti Mahathir,! UMNO Dituduh PPBM Ugut Rakyat Agar Tidak Sertai Parti Mahathir

Posted on

2a-copy

Tuduhan yang sangat keterlaluan dan langsung tidak masuk akal… Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) ni kalau bab fitnah memfitnah memang power sangat!! Takde siapa boleh lawan… Walaupun UMNO tak pernah ganggu dorang dok mengemis ahli, tapi tak pasal-pasal nama UMNO pulak yang kena getah.

Ala dorang sekarang ni kan dok tengah kumpul ahli… Jadi pelbagai taktik kotor digunakan bagi menarik perhatian dan simpati rakyat. Baru-baru ini, melalui akaun Facebook Parti Bersatu Masjid Tanah… PPBM mencipta onar dengan menuduh UMNO telah mengugut orang-orang kampung.

Dakwa admin akaun Facebook Parti Bersatu Masjid Tanah itu…. Kononnya ada beberapa kes orang-orang kampung diugut untuk tidak menyertai PPBM oleh UMNO… Jika mereka berdegil dan masih berbuat demikian, bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) akan ditarik balik… Itu bagi sesiapa yang menjadi penerima bantuan tersebut.

Haha! Agak-agak la kalau nak menipu dan buat fitnah pun! Apa kuasa UMNO untuk masuk campur dalam usaha menarik semula bantuan JKM, kalau orang kampung nak sertai PPBM?? UMNO mana ada kuasa nak buat sebegitu!

Lantak ka kalau orang kampung nak sertai PPBM pun… Dorang yang dapat bantuan tersebut akan terus dapat… Mana ada tarik semula pun! Haha, kelakar… Nampaknya PPBM terlalu terdesak untuk memburukkan UMNO.

Dorang sengaja memburukkan UMNO supaya dorang lebih mudah menarik lebih ramai orang kampung untuk sertai PPBM… Elok la.. Teruskan sandiwara murahan korang tu… Kita layankan aje… Sampai bila nak raih simpati??
– TiraGomez/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s