Selepas Najib Razak Jadi PM Malaysia, Kenapa Cina Amat Marah Padanya?

Posted on

71477044719_950x600

Cina marah Najib buat kedai 1 Malaysia seluruh negara sebab ganggu peruncitan yang dimonopoli oleh cina. Cina paling marah bila Najib buat GST. Dengan GST tak boleh tipu-tipu lagi. Memang semua pringkat rasa penangan GST, tapi yang paling terkesan adalah tokey-tokey besar. Tu pasal cina tak puas hati betul dengan Najib. Berapa sangat kesan pada melayu kecuali pemborong dan pengedar yang ramainya bangsa cina. la depa susah la sikit nak menipu. Lagipun semua kena declare.. sapa yang akan untung.

Najib naikkan gaji guru.. Siapa guru.. Majoriti Melayu. Kalau askar tak payah cakap lah.. Dulu prebet berapa ratus jer gaji. Sekarang prebet je dah ribuan.. Siapa yang jadi mat perang.. Mostly melayu. Orang-orang  masjid semua termasuk penggali kubur dapat buat haji free.

photo_2016-10-24_01-43-20

Siapa orang-orang masjid ni? Melayu lahhh. Rumah mesra rakyat melayu juga banyak dapat sebab melayu yang ada tanah. Rumah bandar nak mencekek melayu ada la. Sekolah pondok yang dipandang sepi kini terbela dengan bantuan dari kerajaan melalui yayasan sekolah pondok.. Anak-anak siapa belajar sekolah pondok sekolah tahfiiz ni. Anak-anak melayu.

BR1M? (orang cakap gula-gula pilihanraya) penerima pun banyak orang melayu. Orang cina banyak yang kaya beb. Pencen pesara naik. Siapa pesara ni? Banyak melayu lah kan. Dulu-dulu orang tak mahu kerja gomen sebab gaji kecik. Nak kerja swasta gaji beso. Tapi disebabkan swasta banyak cina, diaorang pegang ekonomi, diaorang akan bantu orang-orang dia jer. Kalau melayu ni gaji ciput jer. Kalau orang-orang dia.. Cakap Inggeris berterabor cakap melayu hampeh tapi gaji beso.. Lagi kurang ajar bila letak iklan kerja ada diutamakan bahasa china atau able to speak in mandarin is a must.. Tapi najib naikkan gaji penjawat awam.. Siapa penjawat awam.. Mostly MELAYU!!! Sekarang berebut orang nak masuk gomen.. Tak pandang dah jobstreet.. Siapa saja sekarang.

img_2084

Ingat cina suka ke pembaharuan yang najib buat secara terang2 menyebelahi melayu.. Ni pun macam2 orang melayu tuduh najib.. Sedangkan najib tu macam2 dah buat untuk bantu melayu.. Senang cakap islam lah..Biasa lah manusia ada buat silap.. Tun dulu pun tolong melayu tolong islam tapi senyap2.. Cina kalau tau Tun bagi nik aziz beratus ribu atau juta untuk Kelantan dah lama cina2 tu bergolek atas jalan cakap Tun biased Tun rasuah Tun tak jujur.. Tapi masa tu tak ada facebook, tak ada tweeter dan sebagainya. Orang tak banyak tau maka senang lah kerja2 membantu melayu..Cina pun tak banyak bunyi.. Tapi najib ni terpaksalah tempuh zaman teknologi dunia tanpa sempadan. Informasi dan maklumat di hujung jari ni..
Bagitula.. tapi ramai melayu masih nak tunjuk lagak ikut telunjuk bangsa lain.. duit senang kot atau yang dah kayaraya dan tak layak nak mengaku bangsa lagi..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s